Tuesday 11 June 2013

the purge- filem bajet rendah

L.A. - Filem seram bajet rendah, The Purge mengungguli carta filem pecah panggung pada hujung minggu lalu di Amerika Utara apabila meraih kutipan tiket sebanyak AS$36.4 juta (RM114 juta), menurut industri perfileman kelmarin.Filem yang dihasilkan dengan kos AS$3 juta (RM9.4 juta) itu dibintangi Ethan Hawke dan Lena Headey sebagai pasangan ibu bapa yang melawan satu pencerobohan rumah apabila perbuatan jenayah menjadi sah di Amerika Syarikat pada masa depan.
The Purge mengenepikan filem sekuel aksi perlumbaan kereta, Fast & Furious 6 di tempat kedua dengan jumlah kutipan AS$19.8 juta (RM61.9 juta) selepas berada di puncak carta minggu lepas.
Berada di tempat ketiga adalah filem komedi, Now You See Me yang memperoleh kutipan tiket sebanyak AS$19.5 juta (RM61 juta). Sementara itu, filem komedi The Internship lakonan Vince Vaughn dan Owen Wilson menduduki tempat keempat apabila berjaya mengaut AS$18.1 juta (RM56.6 juta).
Tempat kelima menjadi milik filem animasi, Epic yang memperoleh jumlah kutipan tiket sebanyak AS$12.1 juta (RM37.9 juta). - AFP



trailer

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home