Saturday 26 May 2012

wang pos

dah lama sungguh aku tak update blog aku ni. sori la kepada sesiapa yang singgah ke blog ni tapi asyik mengadap story2 yang lama. sesungguhnya aku takde masa nak mengadap blog ni walau aku hari2 online.

bulan mei ni memang banyak keje. baru lepas exam. Sambung kerja pulak.

perkara kali ini ialah pasal penggunaan wang pos. ramai yang tak urus dengan betul. bila aku jumpa member semalam, dia kata dia tak tau camne nak isi wang pos sebab tak pernah guna. baru aku sedar yang mungkin budak2 sekarang ni tak pernah jumpa wang pos kot.

so, kat sini aku nak citer sikit la pasal wang pos ni..

kat atas ni adalah contoh wang pos, "bayar kepada" tu, tulis la nama orang atau syarikat yang korang nak bagi duit tu. macam member sorang ni, ada ke dia bagi aku wang pos kosong. takde nama. kalau aku jahat, boleh je aku tulis nama aku dan cash kan duit tu. nasib baik aku baik. moral of the story, jangan bagi wang pos kosong.
sebelah kiri tu ada keratan yang boleh diceraikan. contohnya seperti di bawah ini.
keratan ni pengirim kena ceraikan. ini bukti korang dah kirim wang pos ni dan bukti korang adalah pengirim wang ni. pelajar ni memang careless. dia bagi aku siap keratan ni sekali. adoi...
last sekali, kat bahagian belakang wang pos ni, isi la butiran mengenai pengirim wang pos tu. tengok..yang ni pun dia biar kosong. sape yang nak isi semua ni?? aku la...adoi. tu la aku cakap, kalau aku ni jahat, maunya aku isi pastu cashkan, masuk poket aku. hahaha.

 I like!!

Labels:

4 Comments:

At 17 January 2013 at 15:10 , Anonymous Anonymous said...

salam , saye nak taye ,contohnye saye nak beli buku dkt satu syarikat niy ,die suro list kan jenis/name buku tuh ,mcm mane ? saye na list kan kat kertas lain ,atau pun saye tuliskan sekali dkt tujuan kiriman tuh ? tQ :)

 
At 18 January 2013 at 22:37 , Blogger admin said...

listkan pada borang yang disediakan. hanya tulis nama penerima pada wang pos itu. Pastikan anda menyimpan kaki wang pos bagi tujuan jika berlaku sebarang masalah di kemudian hari

 
At 24 April 2013 at 18:06 , Anonymous Anonymous said...

slam.nk tye
sya nk poskan wang pos tu pada bendahari uitm sbb sya bru lepasan spm yg nk apply msuk uitm so sy nk tlis apa dkat tujuan kiriman tu ???

 
At 25 April 2013 at 21:35 , Blogger admin said...

tulis nama bendahari uitm

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home