Thursday 13 December 2012

manchester city bersabar



LONDON - Kapten Manchester City, Vincent Kompany berharap para penyokong bersabar selepas pasukan itu gagal mara ke kelompok 16 pasukan terbaik pada kempen Liga Juara-Juara musim ini.
City tersingkir buat kali kedua dalam tempoh dua tahun selepas sekadar menduduki tempat tercorot dalam Kumpulan D.

City sekadar seri dalam tiga perlawanan di laman sendiri dan tewas semua aksi di tempat lawan dan kini, pengurusnya, Roberto Mancini terpaksa berhadapan dengan pelbagai persoalan mengenai kemampuan untuk meraih kejayaan pada peringkat Eropah.
Nasib malang City tahun ini bertambah selepas tewas tipis 2-3 kepada musuh sejiran, Manchester United pada aksi Liga Perdana England di Stadium Etihad, Ahad lalu.
Kompany yang mengakui juara Liga Perdana England itu akan melakar kejayaan di pentas Eropah seperti mana yang dilakukan pada saingan domestik musim lalu berkata, City masih memerlukan masa.

Jelas pemain Belgium itu, dia percaya para penyokong akan sentiasa bersama City kerana impian untuk menjuarai kejohanan utama di Eropah itu bakal menjadi kenyataan.

Fokus utama City sekarang adalah untuk mempertahankan trofi liga domestik, namun mereka masih ketinggalan enam mata di belakang United.
- Agensi





Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home